14 Kasım 2012 Çarşamba

Donut Yaptım ! :)

Herkese Günaydınlar :)
 
Dün internette dolanırken donut tarifleri gözüme çarptı ve bende yapmak istedim biranda karar verdim ve eve gidince de yaptım :)
 
Şekilleri çok istediğim gibi olmadı acemice yaptığım donutlarımı beğenmenizi ümid ediyorum ve malzemelerimize geçiyorum..
 
Malzemeler;
 
- 3 Su Bardağı Un
- 1 Yumurta
- 100 gr. Tereyağı
- 4 Yemek Kaşığı Toz Şeker
- 1 Çay Kaşığı Tuz
-  Bir Tatlı Kaşığı Maya
- Yarım Su Bardağı Kadar Süt
 
 
Çikolatalı Sos İçin;
 
- 3 Paket Ülker Sütlü Çikolata İsteğe Göre Bitter de Olabilir :)
- Pasta Süs
- Dövülmüş Fıstık
- Dövülmüş Ceviz
 
 
 
Yapılışı;
 
Öncelikle Süt, Maya, Şeker, Tuz, Yumurta ve unun bir kısmını kaba koyup yoğurmaya başlıyoruz, daha sonra oda sıcaklığında eritilmiş tereyağını ve kalan unumuzu ekliyoruz, yumuşak bir hamur elde edilinceye kadar yoğuruyoruz hamur kıvamını alınca bir saat bekletiyoruz..
 
Yaklaşık bir saat dinlendikten sonra hamurdan büyük parçalar koparıp merdane yardımıyla açıyoruz kalın bir şekilde, ortalarını da bir kapak yardımıyla deldikten sonra;
 
 
 
 
 iki su bardağı kızgın yada kızartıyoruz, kızartırken dikkat ediyoruz çok çabuk yanabiliyor, kızaran tarafı hemen çeviriyoruz iki tarafı da kızarınca çıkarıp havlu kağıt üzerine koyup yağını çekmesini sağlıyoruz..
 
 
 
kızartma işlemi bittikten sonra çikolatalarımızı kırıp benmari üsülü eritiyoruz,



erittiğimiz çikolatamıza donutların bir tarafını batırıp çıkarıyoruz üzerine pasta süsü yada elimizde varsa dövülmüş fıstık, dövülmüş cevizde serpebilirsiniz ben öyle yaptım :)
veee süsleme işlemide bittimi Donutlarımız Hazır :)
Şekillerini Çok Tutturamadım ama olduğu kadar bir sonrakinde daha güzel olacağını umud ediyorum,
ve bir sonrakini Emreme yapmayı planlıyorum, bu zaten onun için bir denemeydi :)

 
 
Umarım Beğenmişsinizdir :)
 
Sevgiyle Kalın..
 






 
 
 

10 yorum:

  1. Canım arkadaşım ellerine sağlık.
    Hem görüntüsü hem tadı muhteşem bir lezzetti.
    Emre çok şanslı :)
    İlk yaptığın şeyler bile bu kadar olurken ilerde neler yaparsın kimbilir. :)

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım güzel bakıyorsun güzel görüyorsun..
    Beğenmene Çooook Sevindim :)
    Emreden çok ben şanslıyım, o çok çok iyilerini güzellerini hakettiğinden dolayı ben her seferinde daha iyisini daha güzelini yapmalıyım :)

    Herşey Onun İçin :)

    YanıtlaSil
  3. çok meşakatli bi tarif emeğine sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  4. Tadı da kesin kurabiye kadar güzeldir.

    Bu arada çekilişin ne zaman bitiyor şanslı kişi kim olacak acaba?

    YanıtlaSil
  5. merhaba ben geldim...
    sizi izlemeye aldım...
    sizde beni izlemeye alırsanız seviniirm...

    ellerine sağlık canım...
    donut hiç sevilmez mi :))
    miis miiis...

    YanıtlaSil
  6. Çok tatlılar, deneyeceğim ve eğer yapmayı becerebilirsem yemek blogumda yayınlarım e tabi ismini de veririm artık =)

    Bide biz kitap okumayı, film ve dizi izlemeyi çok seviyoruz. Gördüklerimizi öğrendiklerimi paylaşmak için yeni bir blog açtık. Film, Dizi, Kitap Delisi! Sen de gelirsen çok seviniriz! =)

    filmdizikitapdelisi.blogspot.com

    ipekTo =)

    YanıtlaSil
  7. Tadıda eh işte güzel oldu diyeyim :)
    beklediğimden iyiydi :)
    Çekilişi Bugün Gerçekleştireceğim Sonucu Yarın Blog'ta Yayınlayacağım İnşaAllah Bakalım kime çıkacak Bende Çok Merak Ediyorum :) ; Eyup Yiğit Kartal

    YanıtlaSil
  8. Bloguma Hoşgeldin Gurme Şirine :)

    YanıtlaSil
  9. Bloguma Hoşgeldin ipekTo :)
    Tabikide Takipteyim :)

    YanıtlaSil
  10. Biraz uğraştırıcı evet, heleki işten eve gidip yaptıysançok yorucu oluyor :)
    Beğenmene sevindim ; Gülhan Toktay

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...