23 Temmuz 2013 Salı

Çikolatalı Çatlak Kurabiye




Sevgili takipçilerim uzun bir aradan sonra ani bir post yazma kararı ile karşınızdayım :)

İnstagram'da aktif olarak fotograf paylaşımı yapıyorum buda  post yazma tembelliği oluşturdu bende birazcık :)

ama en kısa zamanda aktif olarak blog dünyasındaki eski halime geri döneceğim İnşaAllah :)

Şimdi gelelim Çikolatalı Çatlak Kurabiyelerime,
İftar'a gelen misafirlerime çayın yanına ne yapsam diye düşünürken internette gördüğüm şeklini beğendiğim bu kurabiyeleri yapma kararı aldım ve sonuç harika oldu, instagram'da arkadaşlar tarifini isteyince bende blog'a yazayım dedim.
EmrEsra İnstagram
EmrEsra Facebook

Gelelim Tarifimize..


Malzemeler;

  • İki buçuk kare paket bitter çikolata (toplam 200 gr.)
  • 100 gr tereyağı
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağından 1 parmak eksik un
  • 1 paket kabartma tozu
  • vanilya
  • 1 tutam tuz 

Bulamak İçin;
  • Pudra Şekeri


Yapılışı;

Önce Çikolatayla Tereyağını benmari üsülü eritip, içine kakaoyu eritip ılımaya bırakıyoruz.
Yumurta ve şekeri, bir tutam tuzu, rengi açılana kadar çırpıyoruz.
Sütü ve erimiş çikolatalı karışımı ekleyip tekrar karıştırıyoruz.
Unu, kabartma tozunu,  vanilyayı eleyerek biraz daha çırpıp kabın üzerini streç folyoyla kaplayıp buzdolabına kaldırıyoruz.
Sakın akışkan diye un eklemeye kalkmayın. Tereyağ ve çikolata donunca kıvamını alacak..
Donmuş hamurdan yemek kaşığıyla parçalar alıp elimizle hızlı bir şekilde yuvarlıyoruz.
Bol pudra şekerine bulayıp fırın kabına epey bir aralıklı olarak diziyoruz. 
190 derecelik önceden ısıtılmış fırına tepsiyi sürüp, Kabarmaya başlayınca ısıyı 180 dereceye düşürüyoruz.
Toplam 12-13 dakika kadar sonra fırından alıyoruz..
Mis gibi çikolatalı kurabiyeler hazır :)
Afiyet olsun hepinize..

Not: cahidejibek.com'dan bakarak yaptım birebir tutuyor tarif, Fotoğraf bana aittir..



2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor arkadaşım ellerine sağlık
    Sabah ilk işim senin bloguna göz atmak oluyor..
    instagram paylaşımlarından bohça kebabını da öğrenmiş oldum..yaptığın herşey ve sunumların harika ötesi..
    Kurabiyenin tarifini aldım bile :)

    YanıtlaSil
  2. tavsiye ederim şiddetle çok güzel oluyor bende devamlı yapıyorum.
    Ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...